İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENTİTÜSÜ (İYTE)

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENTİTÜSÜ   

 Dağların arasında İYTE’yi ilk gordugumde yenı bır başlangıca ilk adımlarım oldugunu biliyordum ama yeni bir baslangıc demek yapılması gereken cok sey demekti .Kalacak yer, yeni arkadaslar,dersler ne olacak tı kıtapları nasıl temın edecektım, nerde yemek yiyecegimden bile endişeliydim.Sonra bunların hepsini yanlışlarla doğrularla yaşadım ve bu yaşadığım tecrübelerimi kendimden sonrakilere aktarmayı,onlarında benim çektiğim zorlukları çekmemesi için daha kolay uyum
sağlayabilsinler diye kendi dilimle anlatmaya çalıştım.
Okula gelirken büyüklerimin uyarıları tavsiyeleri beni daha da germişti acaba insanlar bana ne yapacak ,neden büyüklerim böyle söylüyor ama onlar haklılardı onlarda yaşadıkları tecrübeleri bana aktarmaya çalısıyorlardı ama  çok şükür insanlar çok yumuşak ve kibarlar,yardımseverler tabi ben öğrenciyim dediğimde gözünde dolar işareti beliren şu hani filmlerde olurya işte öyle insanlarla da karşılaşmadım değil.Okula ilk  geldigimde ilk düşündüğüm  sey nerde kalacağımdı. Okulumuz tek özel yurdu olan YAŞAM MERKEZİ tek secenek gıbiydı.cunku KYKda 90. yedektim ve etrafta baska yerlesım alanı yokmus gıbı anlatılmıstı.Ve Urla'da Latife Hanım Kız Öğrenci Yurdu ve Urla Erkek Öğrenci Yurdu olmak üzere birertane KYK yurdu var.İYTE'ye yakın Urla'da kiralık evler bulmak mümkün fitatlar 650 lira dan başlıyor biraz araştırırsanız güzel bi ev bulabilirsiniz arkadaşlarınızla.Kyknın bana cıkacagını düşünüyordum ve buyuzden tum yıl değilde 1 donemlık sozlesme yapmıstım o fahiş fiyatlara rağmen. Bazı arkadaslarım tam yıllık yapmıslardı ki coğu da pisman oldu.Yurda yerlesınce komfor konusunda bi rahatsızlık gormedım cunku biraz erken gelmıstım ve 4 kısılık odada tek basımaydım her şey rahat gibiydi.bu  sefer yemek sorunun halletmek kaldı  

YAŞAM MERKEZİ YEMEĞİ OLMAYAN OZEL BIR YURTTUR sistemi kendin pişir kendin ye güzel yemek yapabilyorsanız çok iyi fakat birçoğumuz yapamıyoruz bazen arkadaşlarla bir araya gelip yemek yapmak gibi güzel etkinliklerimiz olmuyor değil.,Bitişiğimizde  A101 vardı oradan idare ettim ama mutfak araç gereçleri olsaydı her şey daha guzel olurmus.zamanla onları almak gerekebılır. yada paranızın yettiği  kadar pizzacı,korner cafe gibi yerlerde bir tostu 10 liraya yiyerek te yaşayabilirsiniz.İlk zamanlarda kyk yemekhanesı kapılarını bızım ıcın acıyordu su anda o durumda kapalı.ya kendın yapacaksın yada para gomeceksın doğru koyde 5 tl ye  kofte ekmek idare edilebilir :).Köyde Calipso cafe,kampus cafe lavinya cafe gibi mekanlar var oralardada yıyecek mevcut zaten 1 aydan sonra oralardan cıkmayacak durumda oluruz.Ek olarak öğle yemeklerini merkezı kafeteryada yemek mantıklı olur çünkü 2 liraya  tam bir öğün yemek guzel oluyo :) corbalarda sap var diyolar ama neyse.

İYTE Kütüphanesi
İYTE Kütüphanesi
  Ders çalışmak isterseniz okulun kendi kütüphanesi mevcut.Kütüphane ahşap renkli kitaplıkları ve masalarıyla motivasyonunuzu yükselten bir yapıya sahip ayriyetten isterseniz kütüphanede oturup filmler izleyebilirsiniz.
Size tavsiyem hocalarınız kitapların ismini söylediğinde hemen kütüphane koleksiyonunuzdan almanızdır çünkü hemen tükeniyor kütüphane koleksiyonundan temin edebilirseniz kitap sıkıntısı çekmezsiniz en azından.
Kütüphane hafta içi  8:45-24:00  hafta sonu ise 12:00-24:00 saatlerinde hizmet vermekte.


Ulaşım 
Malesef okul şehir merkezine uzak bundan dolayı sinemalara,alışverişmerkezlerine uzak ama doğal bir havası var kendi kampüsünüzün etrafını dolaşarak bile rahatlayabilirsiniz Urla' yakın fakat İzmir merkeze gitmek isterseniz otobüs+dolmuş ile 1.5 saat sürmekte.

     Kitaplar öğrenciler için bir diğer sorun üniversite yıllarına kadar okul kitapları devlet tarafından karşılanıyordu malesef üniversitede böyle bir hizmet yok ve kitap fiyatları çok pahalı.Özellikle,hazırlığa ılk girdiginizde  550 liralık kıtapları onumuze koyacaklar satın almakmı ıstersınız yoksa fotokobimi  cektırmek ıstersınız diye soracaklar.orjınal kıtapların farkı onlıne ödevler var orjınal kıtaplardakı sıfrelerle giriş yapaıyoruz ve 4 puanlık bir fark oluyor  totalde.Ben fotokopisini aldım orjinal alsamda odevleri yapmazdım zaten .Bir şekilde geciliyor sınıf zaten az bir şey calısınca kolay gelyor.Bu bilgileri Başlangıcta bilseydim cok işime yarardı ama sizin ısınize yarayacagını umuyorum.sağlıcakla.

                                                       F.K.
                                                    (E.H.M.)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeniler İçin Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ)

Hacettepe Üniversitesi Yenilerin Rehberi

Gazi Üniversitesi